Ce este ISO 26000?
ISO 26000 este un ghid care ofera indrumari pentru toate tipurile de organizatii, indiferent de dimensiunea sau localizarea lor, privind:
- conceptele, termenii si definitiile referitoare la responsabilitatea sociala;
- tendintele si caracteristicile responsabilitatii sociale;
- principiile si practicile referitoare la responsabilitatea sociala;
- subiectele de baza si problemele privind responsibilitatea sociala;
- integrarea, punerea in aplicare si promovarea comportamentului social in cadrul organizatiei si, prin intermediul politicilor si practicilor sale, in sfera sa de influenta;
- identificarea si angajarea partilor interesate;
- angajamentele, comunicarea, performanta si alte informatii legate de responsabilitatea sociala.
|
În aplicarea standardului ISO 26000, este recomandabil ca o organizatie sa ia în considerare diversitatea mediului social, legal, cultural, politic si organizatoric, precum si conditiilor economice, fiind în acelasi timp in concordanta cu normele internationale.
ISO 26000 nu se certifica
ISO 26000 nu este un standard al unui sistem de management si nu este destinat pentru scopuri de certificare.
Acest standard incurajeaza implementarea celor mai bune practici la nivel mondial privind responsabilitatea sociala.
SA 8000 - Standard international de responsabilitate sociala este un standard care se poate certifica.
|